STATUS UPDATED!
Assalamualaikum...Jom sama sama berdoa untuk saudara islam kita yg ditindas.. Pray for ALEPPO..Pray for GAZA..
cik aan: Rahim dan Tombong

Menu

Friday, October 28, 2016

Rahim dan Tombong

APA YANG PERLU WANITA TAHU PASAL RAHIM & TOMBONG ?

Peranakan atau rahim iaitu tempat janin membesar, terletak di dalam pelvic dan  disokong oleh otot jaringan dan ligament.
Proses kehamilan dan melahirkan anak boleh menyebabkan otot dan ligament yang menyokong rahim menjadi lemah, mengakibatkan ia jatuh dan kadangkala terkeluar dari saluran faraj.
Rahim terkeluar dari vagina boleh dirasai melalui jari terutama semasa mencangkung. Ia juga menyebabkan wanita mudah sakit belakang / pinggang
Bagi peringkat yg teruk tombong pesakit akan terasa sakit seperti mahu bersalin. Kejang pada otot perut, sakit pada dinding faraj, keluar keputihan banyak yg luar biasa
Wanita yang alami lemah bahagian peranakan cenderung terkencing bila batuk, kencing tidak lawas, mudah keguguran awal kehamilan, sakit ketika hubungan seksual dan terasa peranakan tersembul terkeluar melalui vagina.





Peringkat 1 - Rahim terturun sedikit. Kebanyakan wanita mungkin tidak menyedarinya. Selalunya keadaan ini hanya diketahui apabila pemeriksaan dijalankan oleh doktor atas tujuan lain seperti pap smear. Kalau nak test blh mencangkung dan rasa macam ada benda tersembul tak dari kemaluan. Kalau ada mgkn anda dah tahap peringkat 1


Peringkat 2 - Rahim jatuh lebih jauh ke bawah dan pangkal rahim boleh dilihat di muka pintu faraj. Bila dipegang dari luar boleh terasa seakan licin sepeti belon. Jika tidak dirawat mmg akan lebih teruk. Waktu ini bila ketawa atau batuk mmg mudah utk terkucil sekali

Peringkat 3 - Hampir keseluruhan rahim jatuh terkeluar dari faraj. Pelu ke Pakar Sakit Puan sebab jika tidak dicuci akan menyebabkan jangkitan pangkal rahim yg menjurus kepada kanser sebabnya sebahagian organ kita dah terdedah di luar.




Ok yg ni picture simbolik je. bayangkan yg tengah tu rupa peranakan yg terkeluar. Bila disentuh licin je rasanya. Ia akan tersembul pada pintu alat sulit begini. 


Punca Peranakan Jatuh:

·         Kehamilan dan kerap bersalin,  terutama mereka yang melahirkan anak yang besar atau pun                 melahirkan bayi secara instrumental (forceps/ vacuum)
·         Umur meningkat dan menopaus.
·         Tidak meneran dengan betul semasa bersalin
·         Batuk atau sembelit kronik.
·         Berat badan berlebihan (obesiti).
·         Sering mengangkat barang berat.
·         Ketumbuhan dalam abdomen.

Kesan Jika Dibiarkan Berlarutan?

·         Menjejaskan hubungan suami isteri
·         Sukar mengawal atau tidak berasa puas ketika membuang air besar atau kecil.
·         Kandungan mudah gugur.
·         Peringkat ketiga peranakan terkeluar, pintu peranakan akan bergesel pada seluar dalam
          dan menyebabkan luka, jangkitan dan kanser pangkal rahim.


RAWATAN HERBA ALTERNATIF

Ramai yg takut berjumpa Doktor dan menidakkan masalah tombong ni. Selain dari rawatan moden, ada alternatif lain yg ramai telah berjaya amalkan. Ada 2 produk penting iaitu D'Folia & Sedu Arrow

BERAPA LAMA NAMPAK KESAN ?

 Biasanya dalam 2 minggu pengambilan pesakit akan merasa merengat pada air2 dan terasa berdenyut pada perut. Ada keluar keluar keputihan banyak waktu ni. Jika tombing dalam peringkat 1 sahaja kesan boleh dilihat seawal 1 bulan. Jika peringkat 2 & 3 perlu ambil masa dan 60% berjaya atasi masalah tombong tanpa perlu rujuk pada pakar sakit puan. Apa pun semuanya izin Allah.. yg penting ada usaha :)


Rahim dan Tombong

SEDU ARROW - 60 Kapsul RM30.00

  •     Suplemen tradisional herba kulit cendana, biji kucing hindi dan akar susu baik untuk        kesihatan dalaman.
  •     Bagus diamalkan wanita yang telah berusia 30an ke atas untuk melewatkan simptom pra        menopaus.
  •     Membantu menyihatkan rahim selepas melahirkan anak dan menjadikan wanita lebih awet muda.
  •     Menyihatkan rahim selepas bersalin dan atasi ketidaksuburan untuk yang sukar hamil.
  •     Merawat masalah rahim /  peranakan terkeluar dan kerap terkencing semasa batuk atau kurang lawas.
  •     Menggalakkan penghasilan hormon estrogen secara semulajadi.
  •     Mengatasi sakit belakang, sengal sendi dan mudah penat.
  •     Pengambilan D’Folia dan Sedu Arrow menegangkan dan menguatkan semula peranakan yang lemah.
  •     Cara pengambilan: Ambil 2 biji 2 kali sehari sebelum  makan.

Rahim dan Tombong


D'FOLIA - 60 kapsul RM 28.00

  •      Mengurangkan lebihan cecair pada vagina.
  •      Menguatkan cengkaman vagina yang longgar terutama sekali selepas bersalin.
  •      Mengatasi keputihan yang serius
  •      Menguatkan rahim lemak terutama wanita yang mudah keguguran.
  •      Mengatasi rahim kembang dan perut buncit selepas keguguran atau selepas bersalin.
  •      Merangsang hormon seks wanita dan mengurankan lendir berbau dan kotoran dalam rahim.
  •      Elok diamalkan setiap hari sebagai suplemen harian bagi menaikkan seri wajah dari dalam       dan mengurangkan masalah keputihan & lebihan cecair pada alat sulit.
  •     Cara pengambilan : ambil 2 biji 2 kali sehari sebelum makan


Berminat Dengan produk sedu arrow dan Dfolia
boleh whtsapp 0134040411

atau

visit ig @sendayutinggi_beauty



my personal ig @nurfarhan.aan

Copyright © Design by nurfarhan